IJK - Berichtgeschiedenis

Alle systemen operationeel

99% - uptime

Klantportaal - Operationeel

97% - uptime
okt. 2024 · 92.26%nov. · 100.0%dec. · 100.0%
okt. 2024
nov. 2024
dec. 2024

Mailservice - Operationeel

99% - uptime

AFAS - AD koppeling - Operationeel

100% - uptime
okt. 2024 · 100.0%nov. · 100.0%dec. · 100.0%
okt. 2024
nov. 2024
dec. 2024

AnalyseManager HR - Operationeel

100% - uptime
okt. 2024 · 100.0%nov. · 100.0%dec. · 100.0%
okt. 2024
nov. 2024
dec. 2024

Declaratiemodule - Operationeel

100% - uptime
okt. 2024 · 99.90%nov. · 100.0%dec. · 100.0%
okt. 2024
nov. 2024
dec. 2024

E-Learning - Operationeel

96% - uptime
okt. 2024 · 89.45%nov. · 100.0%dec. · 100.0%
okt. 2024
nov. 2024
dec. 2024

HubBI.nl - Operationeel

100% - uptime
okt. 2024 · 100.0%nov. · 100.0%dec. · 100.0%
okt. 2024
nov. 2024
dec. 2024

Recruitment - Operationeel

100% - uptime
okt. 2024 · 98.84%nov. · 100.0%dec. · 100.0%
okt. 2024
nov. 2024
dec. 2024

VervangingsManager - Operationeel

100% - uptime
okt. 2024 · 99.00%nov. · 100.0%dec. · 100.0%
okt. 2024
nov. 2024
dec. 2024

Zwangerschapsverlofmodule - Operationeel

100% - uptime
okt. 2024 · 100.0%nov. · 100.0%dec. · 100.0%
okt. 2024
nov. 2024
dec. 2024

Berichtgeschiedenis

dec. 2024

Geen mededelingen deze maand

okt. 2024

De E-learningmodule en Declaratiemodule ervaren een storing
  • Opgelost
    Opgelost

    Het probleem is opgelost en uitgeleverd. De versturen-knop wordt nu weer automatisch actief bij het invoeren van een declaratie.

  • Update
    Update

    Het probleem heeft te maken met een event dat verwijderd is door Chromium browsers (o.a. Edge en Chrome), waardoor de trigger die de Versturen-knop activeert niet meer werkt. De oplossing is bekend en er wordt hard gewerkt om deze zo snel mogelijk te implementeren.

    Tot die tijd adviseren we gebruikers om de pagina even te verversen (F5) wanneer het probleem zich voordoet.

  • Update
    Update

    Het probleem met het niet kunnen versturen van de declaratie bij de declaratiemodule overwerk lijkt alleen bij de Microsoft Edge browser voor te komen. Bij de andere browsers werkt de 'versturen' knop wel direct en bij Edge werkt het alleen na herladen (F5 toets) van de pagina. Er wordt nu onderzocht waarom het in Edge niet meteen werkt.

  • Monitoring
    Monitoring

    De problemen zijn verholpen. Bij de declaratiemodule kan het zo zijn dat medewerkers niet meteen de declaratie kunnen versturen, de versturen knop blijft dan vervaagd. In dat geval dan de toets combinatie ctrl + F5 uitvoeren. Dan wordt de pagina herladen en kan de declaratie vervolgens wel verstuurd worden.

  • Geïdentificeerd
    Geïdentificeerd

    Inmiddels is duidelijk dat de problemen zijn ontstaan door autorisatieproblemen die ook spelen bij de toegangsproblemen tot het klantportaal van IJK. Zodra deze verholpen zijn zal er direct weer een update worden geplaatst.

  • Onderzoeken
    Onderzoeken

    De problemen met betrekking tot de e-learningmodule en de declaratiemodule overwerk leken te zijn opgelost, echter ontvangen wij nu toch weer meldingen dat bij de e-learningmodule er geen e-learnings kunnen worden afgespeeld en bij de declaratiemodule kunnen er geen declaraties worden ingestuurd. Er wordt opnieuw bekeken wat er aan de hand is om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.

  • Geïdentificeerd
    Geïdentificeerd

    Het probleem is gevonden en er wordt momenteel hard gewerkt om de oplossing zo snel mogelijk uit te leveren.

  • Onderzoeken
    Onderzoeken

    IJK is op de hoogte van deze storing en onderzoekt de oorzaak.

Klantportaal beperkt bereikbaar
  • Opgelost
    Opgelost

    Het probleem met inloggen via de SSO-koppeling is verholpen.

  • Monitoring
    Monitoring

    De bugfix is uitgeleverd. Wij houden vandaag in de gaten of de problemen zich nog voordoen.

  • Geïdentificeerd
    Geïdentificeerd

    We hebben het probleem gevonden en zijn een bugfix aan het uitvoeren. Deze wordt zo snel mogelijk uitgeleverd.

    Totdat we dit hebben gedaan is ons advies om de cookies te verwijderen en het inloggen dan nog een keer te proberen. Als inloggen na het verwijderen van de cookies nog steeds niet lukt, kun je het klantportaal ook benaderen via https://klant.ijk.nl/. Je moet dan handmatig inloggen.

  • Update
    Update

    Sommige gebruikers ervaren nog steeds problemen met het inloggen op het klantportaal via de SSO-koppeling. We hebben op dit moment contact met enkele contactpersonen, zodat we kunnen meekijken en kunnen achterhalen wat er fout gaat.

    Op dit moment lijkt het dat het inloggen niet lukt door cookies. Ons advies voor nu is dan ook om de cookies te verwijderen en het inloggen dan nog een keer te proberen. Uiteraard is dit geen blijvende oplossing maar een workaround.

    Als inloggen na het verwijderen van de cookies nog steeds niet lukt, kun je het klantportaal ook benaderen via https://klant.ijk.nl/. Je moet dan handmatig inloggen.

  • Update
    Update

    Sommige gebruikers ervaren nog steeds problemen met het inloggen op het klantportaal via de SSO-koppeling. Het is moeilijk het probleem te achterhalen. Momenteel is er een nieuwe versie van de koppeling uitgeleverd waarin er meer logging plaatsvindt. Hopelijk kunnen we het probleem hiermee achterhalen.

    Gebruikers die problemen hebben met het benaderen van het klantportaal via de SSO-koppeling (InSite) kunnen het klantportaal wel benaderen via https://klant.ijk.nl/ en kunnen daar inloggen.

  • Onderzoeken
    Onderzoeken

    Sommige gebruikers ervaren problemen met het inloggen op het klantportaal via de SSO-koppeling (InSite). We hebben dit in onderzoek.

okt. 2024 naar dec. 2024

Volgende