IJK - Toegangsproblemen door Third Party Cookie blokkade – Incidentdetails

Systeem onder onderhoud

Toegangsproblemen door Third Party Cookie blokkade

Opgelost
Operationeel
Begon op ongeveer 1 maand geledenDuurde minder dan een minuut

Getroffen

HubBI

Operationeel van 4:26 PM naar 4:26 PM

HubBI.nl

Operationeel van 4:26 PM naar 4:26 PM

AFAS BIG-register-koppeling

Operationeel van 4:26 PM naar 4:26 PM

AFAS FiscFree-koppeling

Operationeel van 4:26 PM naar 4:26 PM

AFAS Microsoft Entra ID-koppeling

Operationeel van 4:26 PM naar 4:26 PM

AFAS PRK-koppeling

Operationeel van 4:26 PM naar 4:26 PM

Updates
  • Opgelost
    Opgelost

    Browsers zoals Chrome en Edge blokkeren sinds kort third-party cookies, dat heeft onder andere impact op geïntegreerde pagina's via een i-frame. IJK integreert een aantal software oplossingen via een i-frame in AFAS InSite / OutSite. Gevolg hiervan is dat sommige van onze toepassingen mogelijk niet meteen werken tenzij deze cookie blokkade eraf wordt gehaald. Een voorbeeld is de recruitmentkoppeling waarbij sollicitanten niet bij het indiensttredingsformulier kunnen komen.

    IJK kan niet zelf deze third-party cookies blokkade uitschakelen, dit omdat het een beslissing is die door de browserontwikkelaars is genomen en wordt en door hen zelf standaard ingesteld in de browsers voor alle gebruikers. Er zijn dan twee opties om het uit te schakelen;

    1. Op gebruikersniveau uitschakelen, zie PDF 'Informatie eindgebruiker'

    2. Centraal door IT beheer van de organisatie, zie PDF 'Informatie IT beheer.

    Onze excuses voor het ongemak.

    Informatie IT beheer.pdf

    Informatie eindgebruiker.pdf