IJK - De E-learningmodule en Declaratiemodule ervaren een storing – Incidentdetails

Alle systemen operationeel

De E-learningmodule en Declaratiemodule ervaren een storing

Opgelost
Gedeeltelijke storing
Begon op 2 maanden geledenDuurde 27 dagen

Getroffen

HR-Tech

Grote storing van 7:24 AM naar 8:08 AM, Operationeel van 7:24 AM naar 1:08 PM, Grote storing van 8:08 AM naar 1:08 PM, Gedeeltelijke storing van 1:08 PM naar 3:41 PM, Operationeel van 3:41 PM naar 8:00 AM

Declaratiemodule

Operationeel van 7:24 AM naar 1:08 PM, Gedeeltelijke storing van 1:08 PM naar 3:41 PM, Operationeel van 3:41 PM naar 8:00 AM

E-Learning

Grote storing van 7:24 AM naar 1:08 PM, Gedeeltelijke storing van 1:08 PM naar 3:41 PM, Operationeel van 3:41 PM naar 8:00 AM

Updates
  • Opgelost
    Opgelost

    Het probleem is opgelost en uitgeleverd. De versturen-knop wordt nu weer automatisch actief bij het invoeren van een declaratie.

  • Update
    Update

    Het probleem heeft te maken met een event dat verwijderd is door Chromium browsers (o.a. Edge en Chrome), waardoor de trigger die de Versturen-knop activeert niet meer werkt. De oplossing is bekend en er wordt hard gewerkt om deze zo snel mogelijk te implementeren.

    Tot die tijd adviseren we gebruikers om de pagina even te verversen (F5) wanneer het probleem zich voordoet.

  • Update
    Update

    Het probleem met het niet kunnen versturen van de declaratie bij de declaratiemodule overwerk lijkt alleen bij de Microsoft Edge browser voor te komen. Bij de andere browsers werkt de 'versturen' knop wel direct en bij Edge werkt het alleen na herladen (F5 toets) van de pagina. Er wordt nu onderzocht waarom het in Edge niet meteen werkt.

  • Monitoring
    Monitoring

    De problemen zijn verholpen. Bij de declaratiemodule kan het zo zijn dat medewerkers niet meteen de declaratie kunnen versturen, de versturen knop blijft dan vervaagd. In dat geval dan de toets combinatie ctrl + F5 uitvoeren. Dan wordt de pagina herladen en kan de declaratie vervolgens wel verstuurd worden.

  • Geïdentificeerd
    Geïdentificeerd

    Inmiddels is duidelijk dat de problemen zijn ontstaan door autorisatieproblemen die ook spelen bij de toegangsproblemen tot het klantportaal van IJK. Zodra deze verholpen zijn zal er direct weer een update worden geplaatst.

  • Onderzoeken
    Onderzoeken

    De problemen met betrekking tot de e-learningmodule en de declaratiemodule overwerk leken te zijn opgelost, echter ontvangen wij nu toch weer meldingen dat bij de e-learningmodule er geen e-learnings kunnen worden afgespeeld en bij de declaratiemodule kunnen er geen declaraties worden ingestuurd. Er wordt opnieuw bekeken wat er aan de hand is om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.

  • Geïdentificeerd
    Geïdentificeerd

    Het probleem is gevonden en er wordt momenteel hard gewerkt om de oplossing zo snel mogelijk uit te leveren.

  • Onderzoeken
    Onderzoeken

    IJK is op de hoogte van deze storing en onderzoekt de oorzaak.